Project babykamer

Wij zijn rustig begonnen aan de babykamer. De eerste stapjes zijn gezet!

De kamer die we voor de baby willen maken was een kamer zonder echte functie. We hadden er een fleurig behang op gehangen, neutrale gordijnen en een simpele lamp. Verder stond mijn boekenkast op deze kamer, een stoel en een lamp. Meer eigenlijk niet! We zijn daarom begonnen met het verplaatsen van de spullen. De stoel en de lamp staan nu op de werkkamer van mijn vriend, de boekenkast staat nu op zolder. Het verplaatsen van de boekenkast ging samen met het uitzoeken van de spullen op zolder. We hebben het een en ander weggegooid en weer even opgeruimd!

Vervolgens hebben we stukje bij beetje het behang verwijderd. Dit is echt in losse uurtjes gegaan. Had een van ons een uurtje over? Dan ging diegene behang plukken. Zo hebben we er denk ik wel een week of 4 over gedaan, maar werd het ook geen monsterklus. Mijn schoonvader heeft in die tijd ook het kozijn opnieuw geschilderd. Dat moet in het hele huis eigenlijk dit jaar, en dit was de uitgelezen kans om het op de babykamer alvast te doen. De rest van het huis laten we nog maar even achterwege, aangezien de stank een week in huis heeft gehangen en deze lucht momenteel niet goed voor me is.

Afgelopen zaterdag hebben we stap 2 gezet, de hele kamer is nu voorzien van een glasweefselbehang. Dit hebben we eigenlijk in het hele huis gedaan toen we er kwamen wonen, alleen op deze kamer niet. Dus nu alsnog. In 1 dag was de hele kamer klaar. Mijn lijf was er toen ook wel klaar mee moet ik zeggen :). Mijn vriend gaat dit behang binnenkort sauzen. De verf is al uitgezocht. We hebben gekozen voor een lichtblauwe en een lichtgrijze kleur.

image image

Samen met wat wit (de gordijnen zijn ook wit) wordt het een fris kamertje denken wij. Meubeltjes moeten nog worden uitgezocht. Ik ga misschien nog een muurschildering maken en verder zien we nog wel even!

Plaats een reactie