Echo 2: 8 weken

Afgelopen donderdag heb ik mijn tweede echo gehad. Superleuk! Alles was helemaal goed gelukkig!

Eerst probeerde hij uitwendig, maar er was helaas niets te zien. Inwendig gelukkig wel. Hij moest even zoeken, maar daarna was er gauw een kleine baby te zien. Het leek alsof hij een soort staart had, het leek net een kikkervisje. Maar er waren 2 armpjes en 2 voetjes te zien!

Verder werden er heel veel vragen gesteld over ziektes, alcohol- en drugsgebruik en meer van dit soort vragen. Als laatste kregen we uitleg over nekplooimetingen, vruchtwaterpuncties, vlokkentesten en nipt-testen. Een boel info, wat toch een beetje druk op je geluksgevoel van de goede echo. Ik weet dat ze het moeten uitleggen, maar het is niet erg gezellige info. We gaan er goed over nadenken en dan beslissen we wat we doen.

Er werd ook gevraagd of ik mee wilde doen met Moeders voor Moeders. Ik heb er even over nagedacht, maar ik denk dat ik het wel ga doen. Het lijkt me wel irritant om te doen, maar als ik er genoeg van heb stop ik gewoon.

Over anderhalve week weer een echo, dan 10 weken zwanger, we willen het met kerst vertellen aan onze ouders 🙂

Plaats een reactie