Jongen of meisje?

Morgen hebben we weer een echo. Ik ben dan 16 weken en 4 dagen en hoop dan stiekem ook heel erg dat ze kan zien of we een jongetje of meisje krijgen!

Er wordt me veel gevraagd of ik een voorkeur heb. Ik vind het lastig om te zeggen of ik echt een voorkeur heb. Ik zou erg moeten wennen als het een jongen blijkt te zijn, omdat ik een klein meisje heb zien opgroeien (of nou ja, ze is nu ruim 1,5), maar een jongetje heb ik niet gezien als baby. Daarbij heb ik geen broers, dus ook op dat vlak geen ervaring. Om die reden zou ik moeten wennen als het een jongen is, maar dat betekent niet dat ik dat niet leuk zou vinden. Ik sta wel iets minder achter de jongensnaam dan de meisjesnaam, maar mijn vriend heeft dit juist andersom.

jongetje meisje

Mijn vriend heeft wel echt een voorkeur voor een jongen. Hij zou graag een zoon hebben. Dat betekent uiteraard niet dat een meisje niet welkom is! Ik denk dat hij een beetje dezelfde redenen heeft als ik. Ach ja, als het maar gezond is. Wat een cliché, maar ik snap deze nu wel! Ik snapte natuurlijk altijd wel dat mensen dat zeiden, maar nu ik er zelf in zit snap ik de twijfels en onzekerheden over de gezondheid van je baby.

Ik kwam op internet een blog tegen met mythes die het geslacht van je baby zouden verraden. Voor de grap vul ik het hier in. Ik geloof er niet in, maar vind het toch ook wel grappig. De blog is gevonden op de site van Famme.

1: Bind een ring aan een touwtje en houdt hem voor je buik. Draait de ring rondjes? Dan zou je een jongen krijgen. Zwaait hij heen en weer zou het een meisje worden. Bij mij zwaait hij wat heen en weer. Er zit weinig beweging in, maar wat er beweegt gaat zeker niet in rondjes. 1 punt voor een meisje dus!

2: Eet je zoetigheid? Dan krijg je een meisje. Eet je meer zout? Dat pleit voor een jongen. Ik heb geen echte cravings, maar ik schuif de chocola eerder opzij voor borrelnootjes, dus 1 punt voor een jongen!

3: Loopt de zwangerschapsstreep over je buik tot aan je navel? Dan wordt het een meisje. Loopt deze over je hele buik? Dan zou je een jongen krijgen. Helaas staat er niet bij wat het zou worden als je geen streep hebt. Deze tel ik dus even niet mee!

4: Bij veel haarverlies zou je een meisje krijgen, als het goed blijft zitten een jongen. Mijn haar valt net zoveel uit als normaal, ik merk weinig verschil. Ik hou het dus maar op een meisje, aangezien ik wel haren blijf verliezen.

5: Last van je hormonen en veel last van huilbuien? Een meisje! Weer een punt voor een meisje dus.

6: Koudere voeten dan normaal? Een jongen, geen verschil? Een meisje! Ik merk geen verschil, dus weer een meisje.

7: Heb je een droge huid? Dan krijg je een jongen, bij geen verschil een meisje. Ik merk echt wel een drogere huid, dus een punt voor een jongen!

Totaalscore komt uit op 4 punten voor een meisje, 2 voor een jongen. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Spanning alom dus!

2 reacties op ‘Jongen of meisje?

  1. Spannend, hopelijk kunnen ze het morgen al zien! 😀 Ik ben er ook met 16 weken achter gekomen 🙂 Die streep op je buik komt denk ik nog van de tijd dat er geen echo’s waren, want die verschijnt pas tegen het einde van je zwangerschap (En ik heb ‘m nu nog steeds! 😛 )

    Like

Plaats een reactie