Zwanger worden

In mijn vorige blog hebben jullie alles kunnen lezen over mijn zwangerschapswens. Nadat je samen hebt besloten een kindje te willen, begint een spannende periode. In mijn geval was ik toevallig net in een stopweek van de pil. Ik hoefde dus niet uit te zoeken wanneer ik kon stoppen.

Ik ben aan de pil geweest van mijn 15e tot mijn 27e. Een lange periode dus. Voor ik begon met de pil had ik nog geen regelmatige menstruatie. Als ik ongesteld was, was ik er een paar dagen echt ziek van (zo ziek dat ik niet naar school kon) en duurde het een dag of 8-9. Behoorlijk heftig dus. Dit, samen met mijn verkering op dat moment, gaf voor mijn moeder de doorslag dat ik maar aan de pil moest. Ik was er al gauw achter dat de pil prima doorgeslikt kon worden en ik dus niet iedere maand ongesteld hoefde te worden. De menstruaties tijdens mijn pilgebruik duurden ongeveer 5 dagen en waren goed te doen. De eerste twee dagen veel kramp en rugpijn, maar verder was er niet veel aan de hand.

pil

Nadat wij samen hadden besloten voor een kindje te gaan ben ik niet meer aan de pil begonnen. Ik heb mij verdiept in de biologie en hoe het ook alweer zat. Ik had dus geen idee hoe mijn cyclus liep. Daarom begon het wachten op een menstruatie. En wachten. En wachten. Ik begon de moed al te verliezen en was al een keer bij de huisarts geweest, en weer weggestuurd. Na 5 maanden (149 dagen) wachten werd ik eindelijk ongesteld. Een erg lichte menstruatie, deze duurde 4 dagen en bezorgde me amper pijn of andere ongemakken. Gelukkig, eindelijk is mijn cyclus op gang gekomen, nu kunnen we ‘beginnen’.

Op dit moment ben ik sinds de vorige menstruatie wederom nog niet ongesteld geworden. Ik heb dus geen regelmatige cyclus. Het is daarom afwachten tot ik ongesteld word. Uiteindelijk komt het vast goed!

2 reacties op ‘Zwanger worden

  1. Wendy schreef:

    Wat leuk dat je deze periode met de rest van de wereld wilt delen! Ik ben zelf (26) ook aan het wachten op een vriend die er nog niet klaar voor is.. Hij weet wel dat hij kinderen wil maar nu nog niet, dus ik wacht rustig af 🙂 ik ga je zeker volgen. Ben benieuwd bhoe het allemaal gaat lopen voor jullie! Heel succes de komende tijd!

    Like

Plaats een reactie