Eet dilemma

Natuurlijk weet ik dat, wanneer je zwanger bent, je geen alcohol/rood vlees/verpakte vis etc mag eten wegens mogelijke bacteriën en andere ‘gevaarlijke’ stoffen. Ik weet ook dat het advies geldt om dit niet te eten als je nog niet zwanger bent, maar dit wel wilt worden. Maar wat doe je als deze periode al een paar maanden duurt? Mag je dan maanden achter elkaar geen wijntje drinken?

Zelf drink ik over het algemeen niet veel alcohol. Ik hou dan wel van carpaccio, maar dat eet ik eigenlijk alleen in restaurants, waar ik niet veel te vinden ben. In principe ben ik van mening dat je best alles mag eten en drinken tot het moment dat je echt zwanger bent. Je kunt tenslotte niet je hele leven stop zetten totdat je in verwachting bent.

Witte wijn

Op internet fora word je bijna neergesabeld als je alcohol drinkt terwijl je zwanger probeert te worden. Aan de andere kant krijgen vrouwen die al lange tijd bezig zijn het advies om hun leven door te blijven leven. Er zijn zoveel meningen dat het lastig is om aan de geldende voorschriften te voldoen.

Carpaccio

Ik heb daarom maar voor mezelf besloten dat ik af en toe, als ik daar zin in heb, gewoon een drankje drink of gerookte zalm eet. Tegen de tijd dat ik daadwerkelijk zwanger blijk te zijn ga ik wel exact uitzoeken wat ik wel en niet mag eten. Op die momenten dat ik twijfel of ik misschien zwanger ben let ik wel even op, maar de overige tijd vind ik het wel prima. Je kunt tenslotte niet overal rekening mee houden.

Een reactie op “Eet dilemma

  1. Helemaal mee eens! Wie weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent, en om daar nou alles voor te laten is ook zo wat. Dus tenzij je overtijd bent of een positieve test in handen hebt, zou ik gewoon eten en drinken waar je zin in hebt 😉

    Like

Plaats een reactie